Luciano Pavarotti: A legnagyobb operasztár élete, eredményei és legnagyobb félelmei

Vannak olyan művészek, akiknek a neve azonnal érzelmek, emlékek és különleges érzések lavináját váltja ki.

Ezek egyike a felejthetetlen operasztár: a mi hőn szeretett olasz tenorunk, Luciano Pavarotti.

Luciano Pavarottiról sok mindent írtak és mondtak már, de az egyetlen megdönthetetlen igazság mindig és kizárólag egy marad: tehetsége és hangja megkérdőjelezhetetlen.

Magabiztos, határozott, elegáns tartással és mindig profi.

Sokan így emlékezünk a több mint 10 éve elhunyt tenorra, valahányszor láttuk valamelyik koncertjét, előadását vagy a sok jótékonysági rendezvény egyikét, amelyet szervezett.

De a félreérthetetlen magabiztosságot sugárzó külsőségek ellenére volt egy nagy, szinte láthatatlan félelem, ami a tenort gyötörte.

Olvass tovább az alábbiakban, hogy többet megtudj Luciano Pavarotti titkos félelméről!

Luciano Pavarotti 1935. október 12-én született Modenában. Fernando Pavarotti és Adele Venturi fia, Luciano olyan családi környezetben nőtt fel, ahol sok zene, különösen opera szólt, köszönhetően apjának, Fernandónak, aki tenorista volt és gyakran fellépett helyben.

Pályafutása

Miután 1955-ben befejezte tanulmányait egy tanítóképző intézetben, Luciano két évig általános iskolákban tanított.

Pavarotti ezt követően magánúton, főként Mantovában folytatott operatanulmányokat. Az operavilágban csak 1961-ben debütált a La Bohème (1896) Rodolfo szerepében Reggio nell’Emiliában.

A tenor ettől kezdve Európa és Ausztrália operaházaiban lépett fel, 1965-ben pedig az Egyesült Államokban, Miamiban.

Hamarosan az egész világ beleszeretett összetéveszthetetlenül tiszta, tiszta, ugyanakkor erőteljes, vibráló hangjába, amely képes volt teljes mértékben átadni a régi operák, valamint a könnyű- és popzene érzelmeit.

Így kezdődött egy nagyon hosszú karrier, amely Pavarottit az egész világot bejárta, és egyszerre akár 500 000 rajongó előtt is fellépett szabadtéri koncerttermekben, szólistaként vagy a „Három Tenor” egyikeként (Plácido Domingóval és José Carrerasszal).

Számos díja és kitüntetése között öt Grammy-díj és 2001-ben a Kennedy Center kitüntetése is szerepel.

Magánélet

Magánéletében Pavarotti szenvedélyesen szerette a lovakat, ez a hobbi vezetett oda, hogy különböző országokban, például Olaszországban, az Egyesült Államokban és Angliában is rendelkezett lovakkal, ahogy azt egy 1981-es interjúban elárulta.

Pavarotti emellett imádta az olyan sportokat is, mint a tenisz, és a tenor művészi vénája a festészettel és a rajzolással való foglalatoskodásra is kiterjedt.

Pavarotti magánéletével gyakran foglalkoztak az újságok és magazinok világszerte. A tenor első házasságára 1961-ben került sor Adua Veronival. Házasságukból három lány született: Lorenza, Cristina és Giuliana.

A házasság azonban a hírek szerint véget ért, miután több pletyka is napvilágot látott az esetleges hűtlenségről és a nála 34 évvel fiatalabb Nicoletta Mantovanival folytatott házasságon kívüli viszonyról.

Ezt követően 2003-ban Pavarotti feleségül vette Nicoletta Mantovanit. A Nicolettával kötött házasságból született Alice Pavarotti, egy tragikus ikerszülés egyetlen túlélője.

Nemrégiben azonban napvilágot látott néhány eddig nem publikált felvétel és vallomás egy Luciano Pavarottiról a színfalak mögött, a mindennapi életben, hasonló gyarlóságokkal, félelmekkel és aggodalmakkal, mint mi, egyszerű halandók.

Pavarotti félelme

A 2019-es dokumentumfilm, amelyet Ron Howard rendezett, színes portrét ad arról, milyen volt Pavarotti mint ember, milyen volt a művészete, a nehézségei és az önzetlensége.

Különösen a zenének szentelt magányos életéről, a fellépések előtti nehézségekről és arról, hogy milyen nehéz volt néha vele dolgozni.

„Fellépések előtt idegroncs volt” – mesélik a dokumentumfilmben. Elmondja a tenorista fellépési szorongását, aki soha nem akart csalódást okozni szeretett közönségének.

Sőt, Pavarotti őszintén vall arról, hogy sosem biztos abban, hogy eltalálja a hangot egy előadás során.

Végül is – árulja el a sztár – „ez a szépsége a szakmámnak”.

Három szó, amelyet Luciano szokott mondani fellépés előtt, és amely leírja hatalmas félelmét az arénák és színházak színpadán való megjelenés előtt.

‘Meg fogok halni’ – suttogja Luciano, miközben lassan a színpad felé sétál.

Egy olyan félelem, amit kifogástalan technikájával és profizmusával nem mutatta ki.

Köszönjük Luciano mindazokat a leírhatatlan érzelmeket, amelyeket művészeteddel és mérhetetlen tehetségeddel adtál nekünk, soha nem hagytál cserben minket!

Oszd meg a Facebookon, hogy sokan, Pavarotti rajongói és nem rajongói is megismerhessék ezt a törékeny, de annyira emberi oldalát!